V. EDUCAȚIA – O ȘANSĂ PENTRU VALEA JIULUI POCU 122596

Obiectivul general al proiectului a fost reprezentat de potențarea oportunităților de dezvoltare a societății la nivel local și regional prin intermediul unei oferte educaționale actualizate și diversificate, dezvoltată în strânsă corelare cu prioritățile strategice regionale și naționale, însoțită de un pachet de măsuri de atragere a tinerilor către studiu, acompaniată de acțiuni de creștere a competențelor personalului didactic și care, împreună, să contribuie la maximizarea șanselor de angajare pentru viitorii absolvenți din învățământul terțiar, universitar și non-universitar tehnic.

Obiectivele specifice ale proiectului
Obiectiv specific 1 (OS1) – Imbunatatirea nivelului de competente pentru 50 de membri ai personalului didactic angajați ai Universității din Petroșani de la nivelurile de invatamant tertiat universitar si tertiar non-universitar tehnic in ceea ce priveste proiectarea si furnizarea unor programe de studii moderne si flexibile, prin participarea finalizata cu certificare la un Curs Post Universitar (CPU) cu tema “Instruire asistata de calculator si platforme educationale on-line” si prin participarea la un curs complementar de perfectionare in domeniul organizarii si furnizarii in medii online a cursurilor/aplicatiilor si promovarea de medii noi de invatare;
Obiectiv specific 2 (OS2) – Cresterea nivelului de adecvare al capacitatilor socio-emotionale si profesionale la cerintele unei pieti a muncii in continua schimbare pentru un numar de 300 de studenti din anii terminali ai ciclurilor de studii de licenta/masterat (din care 61 de studenti vor proveni din grupuri vulnerabile), prin intermediul dezvoltarii si furnizarii unui pachet de 6 cursuri complementare programei universitare, cu un continut inovator si o componenta aplicativa semnificativa orientate catre cresterea angajabilitatii.
Obiectiv specific 3 (OS3) – Extinderea ofertei educationale de nivel tertiar non-universitar tehnic prin infiintarea si autorizarea colegiului tehnic cu specializarea “analist programator”, elaborarea programei de studii aferenta specializarii si pilotarea acesteia cu un numar de minim 40 de cursanti (din care 10 apartin grupurilor vulnerabile) timp de cel putin 1 an universitar.
Obiectiv specific 4 (OS4)  – Cresterea ratei de acces si participare la invatamantul tertiar universitar si non-universitar tehnic concomitent cu reducerea ratei de abandon cu ajutorul unui mix de masuri compus din sprijin financiar in suma forfetara de 300 lei/lunar si consiliere profesionala pentru 71 de cursanti si studenti precum si alte actiuni conexe destinate tuturor cursantilor/studentilor din grupul tinta: schimburi de experienta, intalniri cu potentiali angajatori, workshop-uri pe teme IT&C cu aplicabilitate in viata profesionala.

Grupul țintă al proiectului a fost reprezentat de 50 de profesori angajați ai Universității din Petroșani (din care 40 de cadre didactice aferente învățământului terțiar universitar și 10 cadre didactice aferente învățământului terțiar non-universitar tehnic), 300 de studenți înrolați la programele de studii de licență și master ale celor 3 facultăți din structura Universității din Petroșani și din 40 de tineri care au finalizat forma de învățământ secundar superior cu sau fără certificare (diploma de bacalaureat) și care au urmat cursurile programului de studii terțiar non-universitar tehnic dezvoltat și înființat în cadrul proiectului (specializarea Analist programator).

Activitățile proiectului au fost reprezentate de:
A1. Managementul proiectului;
A2. Activitate transversală aferentă cheltuielilor indirecte;
A3. Derularea unui program integrat de dezvoltare a competentelor personalului didactic din învățământul terțiar universitar și non-universitar – Instruire asistată de calculator și platformeeducaționale on-line;
A4. Dezvoltarea și pilotarea a 6 cursuri (oferte educaționale) cu conţinut inovator și componentă aplicativă, adresate studenților din ciclul de studii de licență/master: ”Deazvoltare durabilă”; ”Energii regenerabile”; ”Securitate cibernetică”; ”Managementul mediului”; ”Creativitate și inovare” ”Programare Web”;
A5. Dezvoltarea, autorizarea și pilotarea furnizării unui program de studii (oferte educaționale) cu conţinut inovator adresate cursanților din cadrul colegiilor universitare;
A6. Sprijinirea participării studenților din categoriile defavorizate la învăţământul terțiar universitar, respectiv a cursantilor la învăţământul terțiar non-universitar tehnic prin oferirea de pachete integrate de măsuri de asistenţă educațională și sprijin financiar.

În cadrul Activității 6, Subactivitatea A.6.1. Organizarea de programe de consiliere profesională pentru studenții din categoriile defavorizate din învăţământul terțiar a implicat:

  • derularea unor servicii de consiliere profesională pentru un număr de 61 de studenti apartinand grupurilor vulnerabile, inscrisi in ani terminali ai ciclurilor de studii licenta/master din invatamantul tertiar universitar;  
  • desfășurarea unor servicii de consiliere profesională pentru un număr de 10 cursanți apartinand grupurilor vulnerabile, inscrisi in programul de studii din invatamantul tertiar non-universitar tehnic Analist programator;
  • participarea a 180 de studenti/cursanti în cadrul unor activitati conexe pentru stimularea accesului, participarii si mentinerii la/in invatamantul tertiar universitar sau non-universitar tehnic.

Valoarea proiectului: 4,125,166.55 RON
Perioada de implementare: 2018-2021

 

 

Am înțeles
Acest website folosește „cookies”. Pentru mai multe informații privind prelucrarea datelor si GDPR,click aici.